(ver Mocion regulacion publicidad institucional)
MOCIÓ REGULACIÓ PUBLICITAT INSTITUCIONAL DE L’AJUNTAMENT DE TORRENT
Que presenta Amparo Folgado Tonda, portaveu del Grup Municipal Popular, en el seu nom i representació, per mitjà del present escrit, i fent ús de les atribucions que li conferix i a l’empar d’allò que s’ha establit per la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i el Reial Decret 2568/1986, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals, article 97.3, eleva al Ple de la Corporació per al seu debat.
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
L’Ajuntament de Torrent és una institució de caràcter públic i com a tal necessita comunicar als seus ciutadans i ciutadanes les actuacions que du a terme. Per a complir amb este fi, el consistori destina anualment una part dels seus recursos a informar i publicitar activitats d’interés per als torrentins i les torrentines.
La comunicació institucional és de gran importància ja que possibilita que els ciutadans tinguen accés a la informació sobre la gestió municipal. A més dels canals de comunicació propis de l’Ajuntament com són el Butlletí Informatiu Municipal (BIM), la seua pàgina web, xarxes socials, carteleríi, fullets i revistes… també utilitza mitjans de comunicació privats per a divulgar les seues activitats i informació d’interés per als ciutadans de Torrent.
La publicitat institucional en mitjans de comunicació privats no sols implica una relació clàssica entre client-proveïdor. Els mitjans de comunicació locals i comarcals contribuïxen a vertebrar la societat torrentina entorn de les seues festes, tradicions, i cultura. Però també són un element indispensable per a garantir la llibertat d’exprexión dels ciutadans i l’existència una opinió pública.
L’existència d’una premsa local pròpia, és tan important com mantindre tradicions i una cultura pròpia. Un poble sense mitjans de comunicació locals, no sols deixa de tindre informació pròxima i pròxima, també corre el risc de perdre la seua memòria i quedar-se sense història.
La regulació de la publicitat institucional, davall uns criteris tècnics i no polítics, és la principal garantia que els diners destinats pels torrentins no s’utilitza de forma partidista i que es manté la independència i llibertat dels mitjans que cobrixen la informació local de Torrent.
PROPOSTA D’ACORDS
PRIMER.- que es cree una única partida pressupostària de Publicitat Institucional on s’incloguen els anuncis oficials i que estiga clarament diferenciada del gasto de Comunicació Institucional, de manera que estos diners es destine únicament a mitjans de comunicació que cobrisquen la informació de Torrent atenent als criteris següents: abast i accés a la informació, periodicitat, extensió de la informació, ús del valencià, seu social en Torrent, contractació de persones de Torrent.
SEGON.- Que tècnics qualificats valoren de forma equitativa el repartiment de la publicitat municipal en els diferents mitjans: premsa escrita, televisió, ràdio i Internet.
Torrent, 21 de setembre del 2015
Amparo Folgado Tonda, portaveu Grup Popular